سبد خرید شما خالی است.

لیشمانیا در سگ

دسته بندی :آموزش 15 اردیبهشت 1397 khashayar 288

کیس ارجاعی:عفونت شدید ریوی و پوستی و مشکوک به بیماری leishmaniasis که متاسفانه آزمایشش مثبت شد و تحت درمان اختصاصی قرار داشت.
کلینیک اختصاصی دامپزشکی دکتر افشار

چکیده مطلب:

یک بیماری تک یاخته ای است که توسط یک تک یاخته به نام لیشمانیا در بدن ایجاد می شود.این یک یاخته به وسیله ی پشه های خاصی از خانواده ی پشه های خاکی منتقل شده و شیوع آن بیشتر در مناظق گرمسیری می باشد.بیماری به دو شکل پوستی و احشایی دیده می شود که به شکل پوستی آن سالک و به شکل احشایی آن که کشنده نیز هست کالاآزار می گویند.بیماری سالک خود به دو صورت شهری و روستایی دیده می شود که در شکل شهری آن مخزن بیماری سگ ها بوده و در شکل روستایی مخزن بیماری موش ها و جوندگان می باشند.علائم ابتلاء به شکل احشایی این بیماری در سگ ها شامل بی حالی-تب-لاغری مفرط-تورم عقده های لنفاوی پیش کتفی و پیش رانی و کم خونی می باشد.در فرم جلدی زخم های پوستی بدون درد روی سر-دست و پا و تنه ایجاد شده و همچنین پوسته ریزی-طاسی به ویژه در اطراف چشم که ایجاد حالتی به نام چشم عینکی می نماید نیز دیده می شود.در فرم پوستی ممکن است زخم ها پس از چند ماه بهبود یابد اما جای زخم به روی پوست باقی می ماند.در صورت مشاهده ی علائم فوق در سگ خود میبایست حتما به دکتر دامپزشک مراجعه کنید.
khashayar

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

• چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.